Meny
0

Bytte og retur

bytterett_kjopsbetingelser

Bytte av varer

Dersom du ønsker å bytte mottatt vare i annen farge, størrelse eller til et annet produkt, fyller du bare ut returskjemaet som fulgte med din forsendelse. Skriv tydelig hva du ønsker å bytte til, slik at du kan være sikker på at du får korrekt vare tilbake. Pakk varen på en forsvarlig måte og returnerer den til oss, så sender vi nye varer portofritt. Be gjerne om kvittering fra posten når du sender pakken, så kan du følge pakken gjennom sporingsnummeret. Ved bytte må varen være ubrukt, ligge i sin originalemballasje og merkelapper kan ikke være fjernet fra produktet.

 

Du kan også bytte varene direkte i en av våre butikker for raskere service. Det vil alltid være prisen du faktisk har betalt som ligger til grunn for bytte/returer. Husk å ta med kvittering/ordrebekreftelse.

Angrerett

angrerett_kjopsbetingselser

Angrer på kjøpet

Alle kjøp på hd. no foretatt av privatpersoner, omfattes av angrerettloven. Et angrerettskjema følger med dine varer, og gir deg 14 dagers angrerett. Det samme skjema kan du også når som helst laste ned her. Angreretten starter når du har hentet ut dine varer, og i denne perioden kan du uten grunn og forpliktelser sende tilbake varene du har mottatt.

 

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Angrerettloven § 6, punkt e).

 

Returadresse: Hansen & Dysvik, Pilestredet 12, 0180 Oslo

Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skylder uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukeren side (jf. Angrerettloven § 12, punkt a). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd).

 

For at angreretten skal gjelde må varene være ubrukt, ligge i sin originalemballasje, samt at ingen merkelapper skal være fjernet fra produktet. Ved retur vil du få dine penger refundert innen 14 dager etter mottatt retur.

Reklamasjonsrett

reklamasjon_kjopsbetingelser

Reklamasjon

Dersom du oppdager feil eller mangler på et produkt, ber vi at du tar kontakt med oss enten via e-post eller telefon. Du kan sende det kostnadsfritt tilbake til oss ved hjelp av en postlapp som vi sender til deg.

 

Det vil ikke bli tilbakebetalt porto om varen sendes inn for egen regning. Husk å fyll ut følgebrevet og angi feilen, og hvilket ordrenummer det gjelder. Nytt eller tilsvarende produkt vil bli sendt så fort vi har mottatt produktet som er defekt.

Varene sendes tilbake til:

Om du angrer på kjøpet, ønsker å bytte eller blir bedt om å sende tilbake en eventuell defekt vare, skal du bruke følgende adresse:

 

Hansen & Dysvik
Pilestredet 12
0180 Oslo

 

E-post: nettbutikk@hd.no

Sikker betaling og rask levering