Meny
0

Kjøpsbetingelser

Nedenfor finner du våre kjøpsbetingelser.

 

Disse betingelsene regulerer forholdet mellom hd.no og deg som forbruker.

 

Sammen med din bestilling og ordrebekreftelse, utgjør kjøpsbetingelsene det samlede avtalegrunnlaget for ditt kjøp. Forbrukerkjøp er regulert blant annet i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven.

 

Dersom du har ytterligere spørsmål rundt dine rettigheter som forbruker og om lovverket rundt forbrukerkjøp, anbefaler vi deg å gå inn på Forbrukerportalens sider.

parter_kjopsbetingelser

Parter

Selger er:

Hansen & Dysvik AS
Gamleveien 68, 1476 Rasta
Organisasjonsnummer: 850 268 312MVA

Tlf. 67 91 25 00

Epost: nettbutikk@hd.no

 

 

Kjøper er:

Den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen.

 

Gjennomføring av kjøp og trygg netthandel

Det er enkelt og trygt å handle hos hd.no. Alle opplysninger behandles konfidensielt, og korttransaksjoner utføres av Nets/Netaxept, som er en av Nordeuropas ledende leverandører av digitale betalingsløsninger.

 

For å kunne handle på hd.no kan du registrere deg som kunde, eller handle som gjest. Konto kan opprettes under Min konto, eller du kan registrere deg underveis når du foretar kjøpet. Gyldig e-postadresse og mobilnummer er obligatorisk for å kunne gjennomføre ett kjøp. I tillegg må du ha fylt 18 år.

 

Vi leverer til hele Norge (inkludert Svalbard og Jan Mayen).

avtale_kjopsbetingelser

Avtaleinngåelse

Din bestilling er bindende når den er registrert hos oss. Du kan likevel gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett (se avsnitt om angrerett). Din bestilling genererer en automatisk ordrebekreftelse. Vi anbefaler at du kontrollerer at denne stemmer overens med bestillingen, med hensyn til antall, varetype, pris osv. Dersom det ikke er samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, kontakt oss snarest mulig.

 

Vi tar forbehold om at feil kan oppstå i pris, beholdning, bilde og tekst som gjør at vi ikke kan levere i henhold til informasjonen oppgitt på hd.no. Videre kan også tekniske feil knyttet til handlekurv eller utsjekk påvirke vår evne til å levere. Skulle slike situasjoner, som nevnt ovenfor, oppstå vil vi snarest mulig kontakte deg og finne en god løsning.

Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift (varer til Svalbard eller Jan Mayen selges uten merverdiavgift). Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer og frakt, vil fremkomme tydelig i handlekurven før du utfører selve betalingen. Tilbudspriser gjelder så langt lageret rekker, eller frem til angitt frist vist i annonser eller nyhetsbrev.

Betaling

Kjøp i vår nettbutikk kan betales med kredittkort, faktura eller Paypal. Din sikkerhet og trygghet er veldig viktig for oss, og med seriøse samarbeidspartnere blir denne  sikkerheten ivaretatt.

kortbetaling_kjopsbetingelser

Kredittkort

Når du velger å betale med kredittkort hos oss (Mastercard eller Visa), vil kjøpesummen bli reservert på konto frem til varene er plukket. Først når din ordre er plukket og sendt avgårde, blir din konto belastet.

faktura_kjopsbetingelser

Faktura og delbetalning

Du kan velge å betale dine varer med faktura via Collector. Du kan også vele å dele opp betalingen som det passer deg med delbetaling. Med faktura får du varene hjem, og har 14 dagers betalingsfrist fra ordredato.

paypal_kjopsbetinglser

Paypal

Betal enkelt og sikkert med PayPal. Du trenger ikke lenger å tenke på kortnummer, det holder med din epostadresse og passord. Med PayPal har du alltid kontoen for hånden.

FRAKT OG LEVERING

Hos oss betaler du fast frakt på 99,- per ordre. Det gjør det enkelt for deg å hvite hvor mye din bestilling vil beløpe seg til underveis som du legger i handlekurven.

 

Vi sender våre pakker med Posten, og normalt sendes alle ordrer innen 24 timer, med unntak av helger og kampanjeperioder med ekstra stort trykk. Da vil pakker bli sendt i løpet av 1-2 virkedager etter bestilling. Hd.no forbeholder seg retten til å kansellere hele eller deler av din bestilling, dersom det oppstår situasjoner som gjør at vi blir utsolgt for et eller flere produkter i din ordre. Ved slike situasjoner vil du få melding om dette, sammen med informasjon om hva vi eventuelt kan tilby som alternativ vare. Det står deg selvsagt fritt til å akseptere eller forkaste vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling.

UNDERSØKELSE AV PRODUKTENE

Når du har mottatt din ordre bør du, så snart du kan, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen og om produktene er uskadd og ellers hele og i god stand. Dersom det skulle vise seg at produktene er skadet og dette skyldes transport (f.eks esken eller øvrig emballasje er ødelagt eller viser tegn til hard håndtering) ber vi deg om å melde fra dette på utleveringsstedet der du mottok din pakke. Da får du fylle ut en skademelding (Posten hjelper deg med dette). Deretter er det bare å gi oss beskjed, så får du tilsendt nye varer som erstatning for det som har blitt skadet. Ta bilde utvendig og innvendig med varene i, og send det til oss så har vi dokumentasjon på skader og eventuelle mangler.

Bytterett

Ønsker du å bytte varen i en annen farge eller størrelse,  gjøres dette ved å sende tilbake varen og spesifisere på vedlagt bytteskjema hvilken vare du ønsker å bytte til. Du betaler returporto hit. Vi sender nye varer til deg, uten at du på ny trenger å betale for porto.

Returadresse:
Hansen & Dysvik
Pilestredet 12
0158 Oslo

 

Du kan også bytte varene direkte i en av våre butikker for raskere service. Det vil alltid være prisen du faktisk har betalt som ligger til grunn for bytte/returer. Ønsker du å bytte eller returnere varer, må kvittering/ordrebekreftelse alltid medbringes.

Angrerett

Du kan uten begrunnelse angre på ditt kjøp. Et angrerettskjema følger med bestillingen, som du enkelt fyller ut og legger med pakken som sendes tilbake til Hansen & Dysvik. Når vi mottar den returnerte varen vil hele kjøpesummen bli tilbakeført via den betalingsmåten som ble brukt da du handlet, innen få dager. Du må selv dekke kostnaden for returforsendelsen.

Returadresse:
Hansen & Dysvik
Pilestredet 12
0158 Oslo

Reklamasjon

Dersom du oppdager feil eller mangler på et produkt, ber vi at du tar kontakt med oss enten via e-post eller telefon. Du kan sende det kostnadsfritt tilbake til oss ved hjelp av en postlapp som vi sender til deg. Det vil ikke bli tilbakebetalt porto om det sendes inn for egen regning. Husk å fyll ut følgebrevet og angi feilen, og hvilket ordrenummer det gjelder. Nytt eller tilsvarende produkt vil bli sendt så fort vi har mottatt produktet som er defekt.

Uavhentede pakker

Posten sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du ikke henter pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du blir belastet et gebyr på kr. 250,-, for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede varer omfattes ikke av angretten.

Force Majeur

Med force majeure menes ekstraordinære hendelser som er utenfor partenes kontroll. Eksempler på dette er naturkatastrofer, flom, krig, opprør, streik osv. Denne klausulen fritar Hansen & Dysvik fra ansvaret for forpliktelser som vi ikke er i stand til å gjennomføre grunnet hendelser utenfor Hansen & Dysvik sin kontroll.

Sikker betaling og rask levering